Monday, August 16, 2010

...lima...

6 ramadhan...sekejap je rase dah 6 hr puasa..alhamdulillah. Dugaan Allah memang kita tak tahu, dan tak menetu. Satu mesti ingat tuhan tidak akan menguji lebih dari apa yang kita mampu. Sedih betul rase bila orang2 kepercayaan tidak menggunakan kepercayaan sebetulnya spt melontar batu sembunyi tangan.

Kadang2 rase sedih bila teringatkan tidak2 habis diuji dengan perkara yang sama, berulang kali..tak sungguh, orang tak kata..tp bila difikirkan balik, ape yang dia ckp penah berlaku..tp die dah janji tak nak buat lagi...sampai bila mama nak sabar..sabar pon ade tahapnya.

Sedih bila org lain tahu keburukan orang yang kita sayang...nape? mama tak pandai jg die ke...tak sempurna ke kasih sayang yang mama beri...tak cukup lagi ke segala pengorbanan...ape la salah mama..tak sanggup dah rase diperbodohkan oleh orang2 terdekat...Ya Allah hebatnya dugaan mu..

tabah lah wahai hati..tabahlah mama...mama ade tuhan yang lebih mengetahui..sesungguhnya saat ini, tiada yang lain, melainkan mu Ya Allah...tempat aku bermohon dan berserah...engkau sudahilah hidupku ini dengan pengakhiran yang baik...

3 comments:

  1. k ati, why so sad? kenapa sedih ni?
    ada masalah ker?

    ReplyDelete
  2. hidup sape yang tak de masalah liza...tinggal lagi kecik ngan besar je prob tu..biasalah hidup rumahtangga ni, kadang2 sedih bila org dok ckp belakang pasal hubby kita..bila kita dah nekad terima die seadanya, tp kadang2 seperti tdk dihargai...

    ReplyDelete
  3. kak ti, sabar lah. Liza rasa cam faham jer apa yg akak rasa...

    Kak ti jual brg2 cosway kan? bila nak promote kat blog? Apa yg best? Bleh la support kengkawa kan? Heee..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

heartbeat